Minions

11 January 2012

Apabila Tuhan dan Title Nabi Dipermainkan...

Assalamualaikum

12am.. MD godek2 blog orang.. Tengok-tengok latest news..
Suddenly i found this picture in BLOG SERIUS


First impression.. Nothing la dengan pic ni.. Who cares??
But you haven't read the comment.. 


Bila baca komen camni terus macam.. Huh? Gila fanatik kau? Siap mencarut segala.. Seriously ramai jugak MD tengok facebookers fanatik camni.. Ada lagi..


Ya Allah.. Kalau dah sampai macam ni parah la... Tuhan dicaci maki? Ok MD TAK SOKONG MANA-MANA PIHAK K!!! Tengokla respon2 dari pihak lain pulak..


Dan lagi


Dan sedikit lawak di sini.. Berkaitan komen kat atas ni..


Sangat menyedihkan apabila ada pulak pihak yang samakan seseorang dengan nabi...
Lari akidah tu.. Nauzubillah..



Agak-agak diorang ni tau ka nabi tu siapa? Sampai non-muslim pun dijadikan nabi..


Astaghfirullahalazim...
Inilah dunia akhir zaman..
Bertelagah sana sini..
Somehow.. This comment catch my eyes..


Sangat takut apabila teringatkan kisah tragis ni...
But he got his point...
When people disunite...
Memang tak mustahil ia boleh berulang...
However...


Sangat sadis...
Seolah-olah orang kita memang mahukan...
P.E.R.A.N.G
Adakah ini yang dikatakan jihad?
One more comment that catch up my eyes...


Not that I want to mention our people anjing ok..
Cuma...
Korang pahamkanla sendiri ayat tu..
Semoga negara kita aman selamanya...
Serta agama Islam sentiasa dijulang...


P/s : Apa korang rasa baca entry ni? Ada beratus lagi komen yang 100X lagi teruk.. 18SX pun berlambak.. Nak baca pi seniri ke blog INI...Serious!!! MD tak sokong mana2 pihak.. 10 tahun lagi MD buat parti baru.. Korang sokong ya! Ok tak lawak.. =____________=

Enjoyed? Annoyed? Drop a comment below

15 comments:

Cik Cempaka said...

lantak lah diorang, janji gaji masuk tiap-tiap bulan, kihkih

+Mel Amalina+ said...

salam..itulah hakikatnya bila Islam x dijunjung, hukum Allah x dilaksanakan..berdoalah moga-moga kita tak tergolong dalam golongan yang sesat lagi menyesatkan..satu hari nanti kita semua akan mati dan dipersoalkan atas apa yang kita buat kan..^_^

Awan Biru said...

Nak lihat cerdik atau tidak seseorang? Lihat saja cara mereka memberikan ulasan tentang sesuatu isu. Nampak sangat sesetengahnya kurang matang.

merahitujambu said...

tak tahu nk ckp cmne...haish...politik2

Haris Khairuddin said...

apa yg aku rasa? siyesly aku sedih. sedih tgk org Islam bergaduh sesama sendiri. kenapa perlu fanatik dgn parti lebih dari Islam???

CCICute Design said...

ya allah..mmg sedey ngan manusia zaman sekarang.... ape la nak jadi...kerana nama dan pangkat.. agama di permainkan...

NIZAM said...

kenapa kita slalu dimomokkan dgn ayat: nnt berlaku 13 mei.

isu PTPTN camne? hehe.

Munirah Shamsudin said...

Serahkan kepada Allah :')

twinkle twinkle said...

sadis benar masyarakt melayu skrg :(

CekbOlat-bOlat said...

haishh.. takut cekbolat dgn ape yg jadi sekarang >_<

keri ikhwan said...

tak salah fahaman politik berbeza... yg salah bila taksub dgn pemimpin...
betul, kita sokong...salah, kita tegur...
rakyat Malaysia perlu lebih matang,
perlu lebih menilai menggunakan akal,
bercakap biar berlandaskan ilmu dan iman..
bukan sekadar nafsu...
klu tak gunakan akal, memang patut pun disamakan taraf dengan haiwan...

*bercakap biar berdasarkan bukti n dalil yg jelas, bukan sekadar percaya dan dengar drpd sumber yg ntah ape2

Gadis mutiara_Solehah said...

Astaughfirullahalzim.. Betul lah yg benda yang paling tajam dari pedang ialah kata2..

Hadi Marosadee 히스 said...

Apabila tidak dapat membezakan antara sifat taat dan taksub ,, macam ni lah jadi ..

Andai taat kepada pemimpin,, arahan yg mengikut syariah diikut,, berlwanan dgn agama ditinggalkan ..

Tapi kalau taksub,, perghh ... ikut dgn membuta tuli .. org kata A,, A lah dia kata ..

nauzubillah ..

Miss Zuliana said...

astagfirullah..ramai yg menyimpang..bencana yg berlaku skrg pn atas pbuatan manusia spt ini lh

faranabyla said...

takot dengan dunia sekarang =(

 

Copyright © 2016 | Designed by Mr Doctor

Best viewed with Google Chrome